Sub Page Title Photo

Apply Now

Welcome to St. Johnsbury Academy Jeju!

예비 학부모님과 보호자님,

세인트존스베리아카데미 제주에 관심을 가져주시고, 자녀의 학교로 선택하여 지원해 주셔서 고맙습니다.


현재 이번 전형으로는 2018-19학년도 2학년과 5학년 지원자를 받을 수 없습니다. 2018년 3월 31일까지 재학생 재등록이 마감되고 공석이 확인된 후에 2학년과 5학년 지원을 받을 수 있을 것으로 예상됩니다. 실망스러운 소식을 전해드린 점 양해부탁드립니다. 혹시 이와 관련하여 궁금한 사항이 있으시면 입학사무처로 연락주시기 바랍니다.


학부모님의 입학지원 과정에 대한 이해를 돕고, 입학포트폴리오/지원서를 완성하기 위해 필요한 단계에 대해서 상세히 알려드리고자 합니다.

첫 번째 단계

  • 지원서 접수를 위해 SJA Jeju 온라인 지원서 접수 사이트를 방문하여 학부모님의 계정과 비밀번호를 만들어주십시오. 지원과정 동안 해당사이트를 여러 번 방문해야 하므로 반드시 비밀번호를 메모해두시기를 권해드립니다.
  • 모든 항목은 기본적으로 영어로 작성해야 합니다. 자녀의 영문 성명은 반드시 여권이나 법적 문서에 쓰는 이름과 동일하게 해주십시오.
  • 작성 항목 중 집주소와 자녀가 재학하는 또는 재학했던 학교(한국학교)의 이름은 반드시 한글로 작성해주십시오.
  • 학부모님과 보호자의 이름은 반드시 영어로 작성되어야 합니다.
  • 작성항목 중 ‘*’표시가 된 것은 반드시 기입 하셔야 합니다.
  • 지원서는 여러 페이지로 구성되어있습니다. 모든 필수 항목을 기입하신 후에는 반드시 제출(Submit)버튼을 눌러주십시오.
  • 지원서가 완벽히 제출되면, 학교로부터 접수완료 확인 이메일을 받게 됩니다.
  • 지원서가 접수되면, 담당 입학사무관이 접수된 지원서를 검토하고, 평일 기준 이틀 뒤에 학부모님께 직접 전화를 드립니다. 전화 통화 시 궁금하신 점에 대해서 상세히 답변 드리고, 다음 단계에 대해서 안내드릴 예정입니다.


접수완료 확인 이메일을 받지 못하신 분은, 자녀의 지원서가 정상적으로 접수되지 않았음을 의미합니다. 입학지원 사이트에 본인의 계정으로 다시 들어가서 반드시 지원서를 제출완료해주시기 바랍니다.

1명 이상 자녀(형제, 자매)의 지원서를 작성하는 경우에는 반드시 동일한 계정을 이용해주십시오.


Dear Prospective Parents and Guardians,

Thank you for your interest in St. Johnsbury Academy Jeju and for considering an application for your child.


We are sorry to inform you that our projected enrollment for the 2018-19 does not allow us to consider applicants for grades 2 and 5 at this time. We will not know if there will be space available until March 31 when we know the exact numbers of returning students who will re-enroll for the 2018-19 school year. We know this is disappointing news and we are truly sorry we did not have this projected information sooner. If you have any questions please call my office for further details.


We have created this letter to help you through the application process and give you a better idea of the steps needed to complete the ‘Admissions Portfolio/Application’.

First Step

  • Application submission. Please go to our online application site and create an account and password. Please write your password down as you will be asked to get into your account several times over the process.
  • All entries need to be in English. Your child’s name should be the same as his or her English spelling on their passport or legal documents.
  • The only exception to this is rule is your home address and your child’s current or previous school name. They should be in Hangul.
  • Parents’ and guardians’ names should be in English.
  • This symbol ‘*’ means that it is a required answer.
  • There are several pages to the application. When you have answer all required questions please click the submit button.
  • You will receive a thank you email stating that we have received the application.
  • Your Admissions representative will review the application and contact you within two business days. She will introduce herself and answer any questions you may have. She will go over the next steps.


Please note: If you do not receive a thank you email then you have not submitted the application. You should go into your account and make sure you have submitted your application.

IF YOU ARE SUBMITTING AN APPLICATION FOR MORE THAN ONE CHILD YOU WILL USE THE SAME ACCOUNT.

Online Application